Παρασκευή 24 Μαρτίου 2017

Φτιάχνω ευχητήριες κάρτες και λευκώματα: τα βασικά μου εργαλεία (μέρος 1)

Σου αρέσει να ασχολείσαι με διάφορες χειροτεχνίες, δοκιμάζεις διαφορετικές τεχνικές και γενικά "τα χέρια σου πιάνουν"!  Σκέφτεσαι να αρχίσεις να κάνεις τις δικές σου κάρτες, τα δικά σου λευκώματα και ψάχνεις να βρεις ποια είναι τα βασικά εργαλεία για να ξεκινήσεις?  Θα σου πω τα δικά μου αγαπημένα, αυτά που χρησιμοποιώ συνέχεια και δεν μπορώ να κάνω πια χωρίς!

Όταν αυτή η όμορφη περιπέτειά μου στον κόσμο του papercrafting ξεκίνησε πριν από περίπου οκτώ χρόνια ήμουν στην θέση σου!  Αποφάσισα χωρίς πολύ σκέψη να ετοιμάσω μόνη μου τα προσκλητήρια για την βάφτιση της κόρης μου.  Αγόρασα τα πρώτα μου εργαλεία και ξεκίνησα.  Θα ήθελα όμως να είχα βρει έναν τέτοιο οδηγό, θα είχα αποκτήσει συντομότερα κάποια ενώ θα είχα αποφύγει κάποιες περιττές αγορές. Σταδιακά η συλλογή μου μεγάλωσε και μετά από δοκιμές, κριτικές και λίγη κατασκοπία τι χρησιμοποιούν άλλοι crafters  μπορώ να σου παρουσιάσω τα αγαπημένα μου βασικά εργαλεία που κάνουν τη δουλειά μου πιο εύκολη και το τελικό αποτέλεσμα με επαγγελματικό φινίρισμα!


Κάποιες βοηθητικές πληροφορίες πριν ξεκινήσουμε: επειδή οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο χώρο είναι αμερικάνικες έχει καθιερωθεί ως μονάδα μέτρησης να χρησιμοποιείται η ίντσα (1in=2,54cm), στα χαρτιά και στα εργαλεία. Μόλις το συνηθίσεις δεν θα μπορείς πια να κάνεις υπολογισμούς σε εκατοστά! Για τον ίδιο λόγο και για τα εργαλεία και τις τεχνικές χρησιμοποιούμε την αγγλική ορολογία.



εργαλεία για κάρτες, λευκώματα, scrapbooking, χειροτεχνίες



Τα βασικά εργαλεία που χρησιμοποιώ για να φτιάχνω τις ευχητήριες κάρτες και τα λευκώματά μου


Επιφάνεια κοπής ή cutting mat


βασικά εργαλεία για κάρτες, λευκώματα, scrapbooking, χειροτεχνίες

Πριν ακόμα ξεκινήσεις καλό είναι να εξασφαλίσεις ότι δεν θα καταστρέψεις τα έπιπλά σου! Μια καλή επιφάνεια κοπής σε αρκετά μεγάλο μέγεθος θα τα προστατεύσει και θα σε βοηθήσει να κόψεις με ασφάλεια χρησιμοποιώντας το κοπίδι σου. Το πλέγμα που διαθέτει θα βοηθήσει ακόμα να μετρήσεις ή να ευθυγραμμίσεις διάφορα στοιχεία.
Η τελευταία που έχω είναι της Martha Stewart και έχει διαστάσεις 14x14in.


Paper Trimmer 


εργαλεία για κάρτες, λευκώματα, scrapbooking, χειροτεχνίες

Δεν υπάρχει λόγος να παιδεύεσαι με το ψαλίδι να πετύχεις ένα ίσιο κόψιμο!  Το paper trimmer θα σου εξασφαλίσει κόψιμο με ακρίβεια και ταχύτητα και ωραίο τελείωμα! Υπάρχουν τριών βασικών τύπων trimmers: αυτοί με γκιλοτίνα που μπορούν να κόψουν πολλά χαρτιά ταυτόχρονα, αυτοί με λεπίδα που περιστρέφεται (rotary) και έχουν τη δυνατότητα να αλλάξεις τη λεπίδα και να κόψεις με διαφορετικά τελειώματα πχ με μικρά ή μεγάλα κύματα, και αυτοί με λεπίδα που κόβει σαν κοπίδι.  Έχω δύο trimmers, ο πρώτος που απέκτησα ήταν rotary που δίνει ένα απαλό τελείωμα, δεν ήταν όμως αρκετά σταθερός κατά τη χρήση και έψαξα κάποιον να τον αντικαταστήσω.  Τον χρησιμοποιώ πλέον μόνο για να κόψω χοντρά χαρτόνια 2mm και να κάνω διορθώσεις.  Ο βασικός μου πλέον είναι ένας της Fiscars με ατσάλινη λεπίδα και μεγάλη επιφάνεια μέτρησης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με χαρτόνια εώς 12in.

Scoring board


εργαλεία για κάρτες, λευκώματα, scrapbooking, χειροτεχνίες

Στα ελληνικά επιφάνεια πίκμανσης αλλά δεν θα το δεις πουθενά έτσι.  Εάν θέλεις να κάνεις κάρτες πρέπει να τον αποκτήσεις οπωσδήποτε, κάνει όλη τη διαφορά! Τέλεια τσάκιση με ακρίβεια κάθε φορά!  Ο δικός μου είναι ο μεγάλος της Martha Stewart κατάλληλος για χαρτιά μεγέθους 12χ12in και έχει θέσεις πίκμανσης ανά 1/8in. Έχει δικό του bone folder ενώ διαθέτει ειδικό εξάρτημα με έτοιμες μετρήσεις για να κάνεις και τους δικούς σου φακέλους, ακόμα και κουτιά.  Από τότε που τον απέκτησα άλλαξαν όλα, τσακίσεις χωρίς κόπο, γρήγορα και με το επαγγελματικό φινίρισμα που λέγαμε!

Bone folder


εργαλεία για κάρτες, λευκώματα, scrapbooking, χειροτεχνίες

Απαραίτητο συμπλήρωμα του scoring board για να μπορείς να κάνεις τις πικμάνσεις που όμως χρησιμοποιείται και μόνο του ακόμα και αν δεν τον έχεις.  Για καθαρές τσακίσεις με τη βοήθεια χάρακα, για να πιέσεις τα χαρτιά όταν κολλάς, για να διώξεις τον αέρα, για να απαλύνεις τυχόν άγρια τελειώματα.  Από τα πρώτα εργαλεία που απέκτησα και έχω χρησιμοποιήσει όσο κανένα άλλο!  Τελευταία χρησιμοποιώ αυτόν του scoring board της Martha Stewart.

Τα βρήκες χρήσιμα? Για να μη χάσεις την επόμενη ανάρτηση που έχω πολλά ακόμα να σου δείξω, συμπλήρωσε απλά το mail σου πατώντας  εδώ!

Αν θέλεις να με γνωρίσεις λίγο καλύτερα διάβασε ποια είναι η Mary και αν θέλεις να δεις μια από τις αγαπημένες μου αναρτήσεις διάβασε για ένα μικράκι ελεφαντάκι!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου